Monday, February 7, 2011

MAMAK SUKAKAN KAMI?

info tempat kejadian ?


ZAM ZAM MAMAK! 
11:45p.m
05/02/2011

Mula2 aku tak ada niat pon nak g mamak menjelang tengah malam ny an. Tapi memandangkan ada satu PERGADUHAN yang BESARRR PUNYAAAAAAAAAAAAAA kat rumah dgn NENEK KEPAK , terpaksalah aku membawa NENEK KEPAK g MAMAK. Mesti anda tertanya-tanya kan bagaimanakah bentuk PERGADUHANNN YG SNGTT BESARRRRRRRRRRRRRR yg baru saya katakan? *geliMAT siak aku cakap macam gini! HAHA 

OKAY CERITA NYA BERMULA beginii.. **jeng jeng jeng jeng.. (dinasihatkan bagi ibu2 yang mengandung segera berjaga2 dengan perut anda apabila membaca ) *insan prihatin lah katakan aku nehh. :D

SEMUA SEBAB  SEMANGKUK MEE NY LAH !!

MEE DAH TADE! :( ABIS SUDAA~
okayy. ceritanya bermula begini. masa ny aku tgah belajar aljeBRA via my lappy. lepas tu NENEK KEPAK ny datang dari dapur dengan membawa semangkuk MEE HON soup, aku tengokkan aje lah an. Selpas uh boleh pulak dye makan dpan aku.. ape lagi tergugat ah perut aku dgn MINDA aku utk MEREMBAT makanan NENEK uh. tapi tak ape. AKU CUBA BERSABAR.


 tapii sabar aku ada batasnya. MINDA+PERUT aku sudah berbunyi2, dan MINDA+PERUT aku cuba merancang strategi utk melakukan SERANGAN terhadap NENEK yg "KURUS" dari aku tu. LOL *mesti nana marah aku kan kalau aku cakap dye GEMOK. jadi aku gunakan "KURUS" untuk bagi dye "GEMBIRA" .HAHA okay. aku pon pergi kearah NENEK dgn muka SUCI IMAM MUDA . cewahhhh~.


 aku tgk dye , dye tgk aku. aku tgk dye, dye tgk aku, (berapa banyak tengokk dahhh) HAHA. pas uh aku berfikir sebentar nak ambik SUDU atau GARPU? lalu aku ambik SUDU sebab nanti boleh rasa soup+mee !! saya ingatkan pada anda semua perasaan tamak BERMAKNA dimasa begini :) HAHA :D lepas uh aku makan bergaduh2 ngn NENEK sebab aku ambik banyakk.. MMG PADAN MUKA KAU NANA! :) HAHA LOL. 


lepas uh nana tak puas hati terhadap IMAM MUDA SIRI KE-4 (aku lah) . dye cakap " YOES, kau tak baik lah macam gini, orang tamak selalu rugi". lepas uh aku cakap lah ." rugi x rugi. sekarang ny dengan makanan, mane ada rugi kew untung kew. yg penting sapa TAMAK DYE KENYANG" (dinasihatkan sekali lagi supaya ibu mengandung x gelak seperti anda x mengandung, sdar sikit diri uh mengandung) HAHA :D lepas uh aku MEMPAMERKAN sifat ABG yg sejati MEMPELAWA NENEK utk g ke MAMAK meneruskan dengan order makanan lain.. ;) *aku baik taww~ :P

okay. sekrang aku cerita kat mamak pulak da. Sampai2 aje kat mamak adik aku cakap "yoes, ramainye orang. mane nak duduk" biasa lah budak yg suka makan MACAM NENEK KEPAK mmg macam gitu. haha klu boleh dye nak makan satu meja uh dye sorang aje. sebab nak order banyak lah katakan :D HAHA :D  Lepas uh ada sorang MAMAK neh ambik order, punya lah happy dye ambik order siap wat lawak2 biawak dye lagi. sebab tu lah aku suka g mamak. layanan hotel yg berINFINTY bintang dye pon x macam mamak. aku order MEE GORENG MAMAK BUNGKUS untuk along kat rumah n aku pulak CHAPATI dengan TOSAI ngn KOPI PANAS KURANG TEMBIKAi. haha*tembikai uh gurau aje lah. aku bukannye perut macam korang. perut mesin. AHAHA opssss~ heee~ 



NANA pulak order roti kosong+milo ais tak salah aku. (kalau duit aku mmg kalau boleh dye beli air yg paling mahal sekali) hahahaha :D lepas dah abis2 makan semua uh panggil mamak uh tadi mintak BIL. dye pulak suruh aku baca nama yg dye tulis kat bill uh. macam gini tulisannya ""chandary"".. PUNYA lah tertnya aku ape punya ISTILAH lah an , nak kata istilah ENGINEERING mmg jauh. Rupa2 nye nama dye :)) haha :D *gelak macam IMAM MUDA aku dkat situ jugak. haha macam nak mintak dye tuliskan nama dye banyak2 aje dekat baju aku mase uh. HAHAHA :D akhirnya. KAMI PON SUDAAA KENYANGGG~ kembali lah kami ke rumah kami di MATAHARI. *ingat kat KULAI uh tak maju ke? haha cakap aje MATAHARI KAT INDAHPURA uh.. semua ORANG tahuuu~ HAHAHAH :D an an an an NENEK KEPAK? ahaha :D


------------------------------------------------- THE   END -----------------------------------------------

GUITARIST MCR dengan NENEK KEPAK <3 LOL


don' try this at MAMAK. sampai air basuh tangn pon nak minummm~ HAHA 








10 comments:

Khairunnisa nasrudin (QOQOY) said...

hebat cerita anda...

saraeisyabalqis said...

licin gile mangkuk tu..ish2

lepas ni..ade harapan la ak mintax banje..ngeh2~~

Aus Jahidi said...

nisa ; thanks :) jemput lah baca lagi ea ;))

Aus Jahidi said...

siti ; ahaha. tgk ah badan aku macam mane pon kan. tgah lapar mmg ah semua kering aje aku makan. lagi2 kongsi ngn adik aku yg BERKEPAK uh .haha :D

'Ariff Ansaruddin said...

aus, aku syorkan kau kena ada chatbox, senang sikit orang yang datang meliwat, e silap, melawat blog kau nanti

Aus Jahidi said...

kau ajar lah aku arip. aku baru berjinak2 doe ngn BLOG neh :D x macam kau dah lama berJINAK2 sampai dah jinak dah ~ haha

saraeisyabalqis said...

hehehe
eh aus..kalo ko nak c box or shoutmix tu
tnye le adik mu itu
ko godeh2..t lame2 tahu la ekau yer

hlovate said...

anda belom follow saya... tolong berbuat demikian.. hahaha

Aus Jahidi said...

siti ; kau buatkan lah utk aku. kat bangi ney kau lah an adik aku? hahaha :D

ain ; aku dah follow dah lah :) check uh ;)

Nia Kmj said...

hak3... gelak pg2 bce cite ko... :P ... ap la.. hmm ko nt bukak ah kdai mamak plak! lg lawak dr biawak aq rse :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...